Rädsla

Jag satt på jobbet idag och funderade lite...

Hur blev världen såhär grym?

Nästan dagligen ser man rubriker som; tioåring försvunnen! Man våldtog kvinna! flera människor döda i självmordsattentat! misstänkt bomb i hus! man slog ihjäl kvinna..m.m m.m ja, det går ju att rabbla en massa. varför är det såhär? ska det verkligen behöva vara så?
Jag förstår det inte. vem skapade denna grymma värld.

Och ska man verkligen behöva vara rädd för att gå hem på kvällarna/nätterna!? jag kan erkänna att jag är det! och jag tycker faktiskt inte att det är så konstigt att man är det...eller?
För några helger sedan skulle jag gå hem från en fest. var helt själv. ingen som bodde på mitt håll och jag hade ingen skjuts. läskigt. även om det bara är lilla Gnosjö så vet man inte vad som väntar i buskarna och bakom husknutarna. jag erkänner: jag är rädd. inte alltid men ibland. den helgen tog jag fram nycklarna i ena handen. för att antingen kunna slå till eller kuta hem och snabbt kunna låsa upp dörren. i andra handen tog jag upp mobiltelefonen och tog fram Daniels nummer så det bara var att trycka ring upp.
Är det jag som är knäpp eller är det faktiskt helt förståligt att man känner och gör såhär?

Jag tycker inte att någon ska behöva känna såhär...

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej Lisa!
Vet du, jag gör precis samma sak som du. ;) Bor mitt ute i skogen så det gör ju inte saken trevligare.
Allt bra med dig annars?
kram

2008-04-22 @ 15:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0